Tuesday, September 21, 2010

"Tak payah hias cantik-cantik..!"

Agh! Penatnya. Baru balik dari temujanji dengan doktor di Ampang Puteri. Risau dan susah hati dengan keputusan pemeriksaan doktor tadi. Apa aku nak buat ni...!

Dalam saat-saat macam ni fikiran mulalah teringatkan anak-anak. Kalau boleh aku tak mahu mereka juga runsing dan risau dengan kesihatan aku.

“Mak jaga kesihatan tau” pesan abang waktu aku hantar dia balik Sabtu lepas.

“Ya, ya.. mak akan jaga kesihatan. Mak berdoa semoga dipanjangkan umur dan nak tengok abang berjaya ... ”

“Tapi mak tu tak jaga makan...!” Iyalah tu! Bukan aku saja yang meninggalkan pesanan pada abang sebaliknya dia pula yang menitipkan itu ini pada aku. Tapi sekurang-kurangnya jauh di sudut hati, tahulah aku perasaan dia.

Bercerita tentang abang, aku teringat sebelum dia balik Sabtu lepas dia minta aku buatkan dia kek coklat (kek kegemarannya).

“Mak boleh tak buatkan abang kek coklat kukus. Tak payah hias cantik-cantik.”

“Abang nak bawak balik ke?”

“Tak! abang nak makan..”

(Inilah Kek Coklat Kukus kegemaran abang.
Kerana nak cepat, belum sempat sejuk lagi aku dah
topping! Tu pasal toppingnya nampak cair.)

(Honey Flakes kegemaran abang juga. Malam sebelum balik,
untienya buatkan satu bekas untuk dia."

1 comment: